Wake me up in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu Wake me up in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu

Wake me up in San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Een wekker kwam er vanochtend niet aan te pas. Nina werd als eerste wakker om 5:30 gevolgd door Ingrid en Erik en als laatste werd Thom om 7:30 wakker. Nadat eenmaal uitgevogeld was hoe de douche werkt, hadden we daar voluit gebruik van gemaakt om vervolgens rond 9:00 (veel te duur) te gaan ontbijten. Als we uiteindelijk klaar zijn begint onze eerste dag in San Francisco.

Die eerste dag staat een bezoek aan Alcatraz in de agenda. Nadat onze navigator Erik ons een uur lang door de achterstandswijken liet lopen, alleen om te ontdekken dat we de verkeerde kant zijn uitgegaan, waren de benen al aardig moe. Omdat terug lopen geen optie was door de vertrektijd van de boot, was de enige optie een taxi aanhouden. Deze bracht ons naar de gedeeltes van San Francisco die wat bekender zijn: de hellingstraatjes, Lombard street en de pieren. Op Pier 33 lag onze boot, waar wij om 11:45 konden instappen en om 12:00 vertrokken. De bootreis duurde 10 minuten en langzaamaan kwam Alcatraz opdoemen vanuit de baai, met de Golden Gate Bridge gehuld in bewolking daarachter.

Na een fiere klimtocht op het eiland begonnen we aan de Audio Cell House Tour. Een hele informatieve tour ingesproken door ex-geditineerden en ex-bewakers. Begonnen in het B block over CD street, langs Times Square en door D block werd ons alles verteld over het 'Prison Life' door een aantal ex-gedetineerden. Een heel indrukwekkende tour over de gang van zaken en natuurlijk de ontsnappingen (of pogingen daartoe..). Na 2,5 uur op 'The Rock' te hebben gezeten was het tijd om terug te keren naar San Fransisco. Waar we een uur hebben gezocht naar een plek om te eten, buiten de overcrowded Pier 39 (ookwel Fisherman's Wharf).

Na de late lunch was het wel tijd om naar deze attractie te gaan. De pier staat vol met mensen en restaurants, alleen zijn die niet het hoogtepunt. Pier 39 staat bekend om de zeeleeuwen, die daar in de buurt zitten. Soms zitten de vlotten naast de pier helemaal vol met zeeleeuwen, maar vandaag was het niet zo'n dag. Er lagen welgeteld 3 zeeleeuwen, maar gelukkig hielden de meeuwen ons gezelschap. Na nog een kleine wandeling westwaards vanuit Pier 39 was het tijd om de taxi te pakken naar het hotel. Vanwege de koude wind en bewolking was er niet veel te zien van een zekere rode brug, die morgen aan bod komt, net als Chinatown en Lombard Street.

• 18 Juli 2016 - 12:33

Joke:

Dat weer een leuk dagje zo te lezen.Ik heb weleens een serie of een film gezien op tv van de Alcratas.