Etappe 3: Lake Tahoe - Yosemite National Park - Reisverslag uit Fish Camp, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu Etappe 3: Lake Tahoe - Yosemite National Park - Reisverslag uit Fish Camp, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu

Etappe 3: Lake Tahoe - Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2016 | Verenigde Staten, Fish Camp

Met pijn in ons hart staan we 's ochtends vroeg op, met in het hoofd dat dit de laatste (en enige) nacht was in het prachtige Resort at Squaw Creek. Vandaag staat een lange etappe in de planning, namelijk 5 uur rijden. Echter verlaten wij de omgeving niet voordat we een stop maken bij Lake Tahoe: een enorm meer met 150 vierkante km aan oppervlakte en een diepte vanaf het wateroppervlak van maximaal 1,3 km. Na een scenische route is het tijd voor een stop aan de oostkant van het meer, op een speciaal 'Vista point', waar iedereen enthousiast met de camera stond te klikken.

De reis vervolgt zich over de US Route 50, een typische Amerikaanse snelweg die California (westkust) verbindt met Maryland (oostkust). Rijdend over deze route betreden we ook de 2e staat in onze reis: Nevada. Nevada is een groot niemandsland, een prachtig voorbeeld van een Amerikaanse Route snelweg. Helaas is onze trip over Route 50 snel voorbij, maar niet voordat we een paar boodschappen halen bij de Costco. Wat ons onbekend was, is dat je een klantenpas moest hebben. Gelukkig was de beleefde mevrouw voor ons bereid om onze aankoop op haar kaart te laten zetten, en realiseerde de cassiere (wie overigens nog een zinnetje Nederlands kon) en haar supervisor dat wij maar domme touristen waren.

Eenmaal verder begint onze rit over de 395 richting het zuiden. Wederom passeren wij door de Sierra Nevada, een enorme bergketen op de grens tussen California en Nevada. Het duurt ook niet lang voordat wij, nadat we eerst uren door niemandsland hebben gereden, weer terug over de grens met California reden. Deze routekeuze werd direct beloond na de grens met een nog een 'Vista Point', ditmaal met uitzicht over het Mono lake, een groot zoutwatermeer. Met nog 50 km te gaan totdat wij de entreeroute bereiken van Yosemite National Park, besluiten we dat het tijd is om te lunchen. Met een prachtig uitzicht op de besneeuwde Sierra Nevada en in de voorgrond een wapperende Amerikaanse vlag (waar zie je die nou niet..) genoten wij volop in de zon van een lunch.

Eenmaal op die route het park in, beter bekend als Tioga Pass, begint de klim naar de Sierra Nevada, een weg met spectaculaire uitzichten en enorme klimtrajecten. Bij de ingang van Yosemite hebben we een hoogte van 10.000 voet, ofwel 3.3 km, bereikt. Dit levert natuurlijk spectaculaire beelden op als wij door het enorme park rijden, waar wij ook hoopten op een bear sighting. Helaas waren de beren wat schuw. De diversiteit van Yosemite was erg overweldigend. Ook de drukte bij de recreatieve meren zoals Tenaya Lake was indrukwekkend.

Onderweg door het park passeren we Yosemite valley, de grootste attractie van Yosemite. Hoewel vandaag meer een reisdag was, hebben we de auto stilgezet bij het bekende Tunnel View point, een plek waar de bekende Yosemite Valley prachtig te zien is met onder andere de El Capitan en de half dome. Morgen gaan we zeker nog op pad naar de Yosemite Valley om zelf te ervaren waarom het park zo bekend is.

Na een stevige 2 uur rijden door het park naderen we de zuidelijke uitgang, wat betekent dat we nog 3 km te gaan hebben tot ons resort de komende 2 nachten: Tenaya Lodge in Fish Camp. Een prachtig resort waar wij voluit kunnen genieten van goed eten, makkelijke bereikbaarheid van Yosemite en allerlei zwembaden. Kortom, ontspanning en avontuur ontmoeten elkaar in Yosemite.

• 21 Juli 2016 - 11:23

Joke Van Der Beek:

Een lange maar heel mooie rit zo te lezen,ik heb yosmite gegoogeld(idioot woord) en wat is het daar prachtig,dat is genieten he?.Dus ik reis stiekem met jullie mee .

• 21 Juli 2016 - 19:10

Bob Luttenberg:

Hallo allemaal,

Zo, dit is even genieten he. Trouwens ik snap niet dat je niet wist dat je een pas moet hebben om boodschappen te doen. Die domme hollanders ook. Ze begrijpen zelf niet dat ze zo stom zijn als een achtereind van een koe. Maar goed het gaat erom dat je geniet. Groepjes allemaal.

Bob