Bearspotting - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu Bearspotting - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu

Bearspotting

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Het feit dat we iets langer in Yosemite zijn dan in Lake Tahoe, geeft wat rust. Echter is vandaag grotendeels uitgetrokken voor het bekijken van Yosemite Valley, waar de meeste hoogtepunten van het park te vinden zijn. Om 10:30 betreden we het park, met als eerste bestemming Glacier Point. Dit is een uitkijkpunt met scenische uitzichten op de Yosemite Valley. Eenmaal afgeslagen van de CA-41, de highway die de zuidingang van het park verbindt met de valley, begint de lange tocht over Glacier Point Road.

Na zo'n 45 minuten rijden over de Glacier Point Road, een kronkelige weg langs hoge ravijnen, parkeren wij de auto op de parkeerplaats nabij Glacier Point. Vanhier is het een kleine 5 minuten lopen naar het uitkijkpunt. Eenmaal aangekomen wacht een prachtig uitzicht op ons, met een geweldige aanblik van El Capitan en de Yosemite Falls, de enorme watervallen van Yosemite. Glacier Point ligt 2.3 km boven zeeniveau en ligt ongeveer 1 km boven de vallei. Na een aantal foto's is het rechtsomkeert via dezelfde weg terug, richting de vallei.

Eenmaal aangekomen in de vallei, parkeren we de auto (met wat moeite) op de parkeerplaats. Vanhier nemen we, na een korte discussie, de bus richting de Yosemite Falls, de watervallen die een hoogte van 740 meter overbruggen. De stroom water is niet het indrukwekkendste aan deze waterval (voor een goede waterstroom moet je hier in de lente zijn), maar door de overbrugde hoogte is deze waterval (of eigenlijk watervallen) de 5e hoogste van de wereld. Eenmaal met de bus aangekomen bij de halte voor Yosemite Falls, nemen wij het wandelpad wat ons na 10 minuten beloont met een fraai uitzicht over de Yosemite falls.

Door de immense drukte in het park, duurde het wel 20 minuten voordat we eindelijk van de parkeerplaats af waren. Dankzij de 'geweldige' National Park verkeersregelaars, die het blijkbaar zo heet hadden dat ze continue aan het wuiven waren naar zichzelf en daardoor AL het andere verkeer voor lieten gaan, kwamen wij weer uit op de drukke weg, namelijk de Northside Drive. Zo snel als de auto's verschenen verdwenen zij ook weer op deze weg, waardoor de terugreis vrij snel ging. Thom hing continu uit het raam, opzoek naar Amerikaanse Zwarte Beren. Dit was met succes, hij was de enige die een berenjong zag tussen de bomen. Hopelijk zijn de beren in Yellowstone makkelijker te vinden.

• 22 Juli 2016 - 09:19

Joke Van Der Beek:

Wat een prachtige foto,s kreeg ik door.Leuk verslag weer Thom.

• 22 Juli 2016 - 09:26

Bob Luttenberg:

Hallo jongelui,

Als ik dat zo lees genieten jullie allemaal. Wel daar heb je vakantie voor. Om even terug te komen op gisteren. Toen werd gezegd dat je een kaart nodig had om boodschappen te doen. Toen dacht ik wat raar. Nu schoot me te binnen dat, dat 60 jaar geleden ook zo was. Alleen had je toen een speciale kassa waar je met geld kon afrekenen.

Wens jullie nog veel kijkgenot. Groepjes een achterblijver.

Bob