Welcome to fabulous Las Vegas, Nevada - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu Welcome to fabulous Las Vegas, Nevada - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu

Welcome to fabulous Las Vegas, Nevada

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2016 | Verenigde Staten, Paradise

Het reisverslag van gister, iets later dan gehoopt. Lees hieronder waarom.

Na een heerlijke nacht in The Venetian, waar de badkamer al ruimer is dan onze kamer in het Hilton te San Francisco, is het tijd voor een lekker ontbijt bij het Grand Lux Cafe, vlak naast het Casino. Een lekkere maaltijd en echte verse jus d'orange (ook voor het eerst deze vakantie) zijn de basis voor de drukke dag in en rondom Vegas vandaag. De dag begint namelijk met een bezoek aan de Hoover Dam. Maar nog voordat het zover is moet daar eerst naartoe worden gereden.

De geweldige navigatie herkende natuurlijk gelijk de plek waar wij heen wilde, zoals wel vaker deze vakantie. Hierdoor moest Thom de rol van Navigator op zich nemen, een nog knap lastige taak. Dat we de I-15 op moesten was Thom dan ook snel duidelijk, en dat we via de I-215 en I-515 richting Boulder City moesten ook. Helaas ging het daarna al snel mis, doordat we een veel te vroege afslag namen naar Nevada State Drive aan het einde van de I-515. Wat blijkt, blijkbaar heet de weg waar wij naar toe moesten ook zo, maar lag nog even wat mijl verderop.

Terug de I-515 op zien wij dan ook op het eerste beste bord duidelijk: Hoover Dam staan. We gaan de US-93 op en vanaf hier staat het allemaal duidelijk aangegeven. Met wat meer moeite dan nodig was komen we aan bij de Hoover Dam, om in de hitte te voet over de dam te lopen. De dam, met een hoogte van 200+ meter, voorziet Las Vegas in zijn geheel van elektriciteit. Ingrid en Nina houden het al snel voor gezien op de Dam, maar Thom en Erik lopen door tot vrijwel het einde. Zij belanden daarom ook in de 3e staat die wij in onze reis bezoeken: Arizona. Aan het eind maken we een U bocht om via de andere kant (de kant die uitkijkt op Lake Mead) terug te lopen naar de vrouwen en terug naar de auto.

Na een voorspoedigere terugweg belanden we weer op The Strip, waar wij nog 2 doelen voor ogen hebben. De eerste is een stop bij de Gold&Silver Pawn Shop, bekend van Pawn Stars. Op de foto met Chumlee, helaas is de foto bewogen, maar het was een leuke ervaring om met Chumlee op de foto te staan. Het 2e doel was een foto bij het bekende: Welcome to Fabulous Las Vegas Nevada sign te nemen. Na een milde wachtrij in een veel minder milde zon was het onze beurt voor de foto's en deze waren zonder beweging genomen. Helaas staat Erik er niet op, aangezien deze liever bij de auto bleef.

De namiddag brak aan en de honger begon zijn entree te maken bij de familie. Iedereen behalve Erik genoot van een lekker broodje bij de Subway. Hierna hadden we wat vrije tijd, Erik besloot op de kamer te gaan liggen terwijl de rest van de familie lekker bij een van de twaalf zwembaden ging liggen, gelegen tussen de Venetian en het Palazzo in. Hier hebben we tot etenstijd gelegen en genoten van de warme temperatuur, de immense gebouwen en het verfrissende water.

Na het eten was het voor Thom nog tijd voor wat nachtfotografie op The Strip, na het succes van de dag ervoor. Samen met Ingrid besloot hij de rechterkant uit te slaan vanuit het hotel waar het een stuk rustiger was. Wat foto's van de omgeving en een ongerust telefoontje van Nina later was het helaas tijd om vaarwel te zeggen tegen deze fantastische plaats voor nachtfotografie en de volgende dag tijd om vaarwel te zeggen tegen de luxe in The Venetian.