Etappe 11: Bozeman - Minneapolis - Amsterdam - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu Etappe 11: Bozeman - Minneapolis - Amsterdam - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu

Etappe 11: Bozeman - Minneapolis - Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2016 | Nederland, Schiphol

Kwart over 9 lokale tijd. We stappen in de auto naar de luchthaven van Bozeman, om aan onze lange terugreis naar Amsterdam te beginnen. Onderweg passeren we het Yellowstone National Park voor de laatste keer voordat we de bergpas naar Bozeman betreden, waar we op de heenweg al genoten van het alpenlandschap in Montana. De terugweg is een goede anderhalf uur rijden en biedt genoeg mogelijkheden om de vakantie nog eens te overdenken.

3 Weken geleden kwamen we aan in San Francisco. Na 3 dagen de hoogtepunten te hebben gezien als Golden Gate Bridge, Alcatraz en Lombard gingen we verder naar Lake Tahoe. Een nachtje daar doorgebracht en even bij het meer gestopt voor wat foto's en we gingen door, naar ons eerste Nationale Park: Yosemite. Een hele dag brachten we door in het park en hebben alle ins en outs gezien. De dag daarna was het tijd om naar Death Valley te reizen, waar we een nacht in de enorme woestijnhitte hebben doorgebracht. Unieke woestijnlandschappen verruilden we vervolgens voor een ander woestijngebied: Vegas.

In Vegas maakten we kennis met het luxe Venetian hotel en alle gekte die 's nachts over de Strip te vinden is. Ons verblijf duurde niet lang en na de Hoover Dam, Las Vegas sign en Pawn Shop gezien te hebben reden we naar Bryce Canyon via Zion. In Bryce werden we herenigd met oude bekenden uit het land, maar belangrijker is dat we de prachtige torentjes in Bryce Canyon zien, in het bekende amfitheater. Monument Valley was onze volgende bestemming, waar we met een Indiaan door het achterland reden en leerden over Navajo cultuur. De volgende dagen zaten we in de Grand Canyon, waar we een geweldige ervaring hadden in de helikopter. Via Laughlin gingen we naar Los Angeles, waar we de Walk of Fame, Venice en Santa Monica bezichtigden. Uiteindelijk kwam onze reis ten einde in Yellowstone, waar we de prachtige wonderen van de idyllische natuur aanschouwden.

De sleutels van de auto doen we in de expressbox en lopen richting de check-in, waar een enorme rij staat bij de balies. Gelukkig staat deze rij voor een United vlucht te wachten en vliegen wij naar huis met Delta. Onze rij is non-existent en we checken gelijk in. De bagage wordt doorgelabeld naar Amsterdam en wij kunnen naar de TSA, waar we blijkbaar TSA Precheck hebben. Dit houdt in dat alles in de tas mag blijven zitten en schoenen en riemen om mogen blijven. Even wat drinken en een klein hapje en we gaan bij het raam zitten, wachtend op onze binnenkomende vlucht. Mooi op tijd zet de Airbus A319 de wielen neer op de baan en komt aan de gate. Dit betekent een on-time departure en om 13:55 kiezen we het luchtruim.

In onze recent gerenoveerde A319 is het entertainment gratis, waar we na een ernstig turbulente start graag gebruik van maken. Het is hierdoor dat de vlucht zo voorbij is en we landen voor schematijd in Minneapolis. Het is even taxiën naar de gate, maar al snel staan we en begint het uitstappen. Onze overstaptijd is 2 uur en 45 minuten, die we doorbrengen in een luchthavenrestaurant en later bij de gate. Gelukkig is het vliegtuig uit Amsterdam mooi op tijd binnen en keert dit vliegtuig ook mooi op tijd weer terug naar Amsterdam. Boarding begint wederom op tijd en Delta One is de eerste zone die wordt omgeroepen, al snel gevolgd door de onze: Sky Priority.

We stappen aan boord van N825NW, een Airbus A330-300 van bijna 1 jaar oud. Onze stoelen bevinden zich in Delta Comfort+, wat een iets betere service en meer beenruimte inhoudt. We worden luttele minuutjes na schematijd weggeduwd bij de gate en starten de motoren, zodat we richting de startbaan kunnen. We kiezen het luchtruim om 19:45 lokale tijd en zetten koers naar Amsterdam. Na het avondeten gaan de lichten uit en is er een mogelijkheid tot slapen. Helaas gaat dit voor ons niet heel soepel en dus blijven we wakker tot de landing. De daling wordt ingezet boven de Noordzee voor een landing op de polderbaan. Nina wordt helaas misselijk tijdens de landing. We landen 30 minuten voor schematijd en parkeren aan gate D03.

Het is een aardige wandeling naar de bagagehal, waar na een korte rij bij de douane de koffers al op de band liggen. Razendsnel kunnen we dus naar een taxi en naar huis, waar we allemaal even een paar uurtjes gaan slapen voordat we weer verder kunnen.

Het was al met al een fantastische reis met geweldige bezichtigingen, een super ervaring die we allemaal graag nog eens zouden herbeleven door foto's en deze reisverslagen. Bedankt voor het volgen van onze reisverslagen. Wij gaan nu proberen weer in het Nederlandse ritme te komen..

Namens ons allemaal,
Thom

• 07 Augustus 2016 - 23:26

Henk Hamminga:

Welkom terug allemaal, zeg ik dan maar.
    De reisverslagen heb ik allemaal met belangstelling gelezen en veel plekken, waar jullie geweest zijn, kwamen mij ook bekend voor, behalve de Pawn Shop, die was er in 1987 nog niet, tenminste, niet op TV.
    En nu weer terug naar het normale leven, dat wordt even wennen.

• 10 Augustus 2016 - 07:08

Joke Van Der Beek:

Fijn dat jullie weer thuis zijn,zeg ik als moeder en oma,maar ik kan mij zo voorstellen dat het moeilijk afscheid nemen is.
    Ik heb genoten van je verslag alle dagen,knap gedaan Thom.
    Ook de foto,s die ik door gestuurd kreeg waren prachtig,alles zorgde ervoor dat ik alles kon meebeleven.