Filerijden: Los Angeles-Style - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu Filerijden: Los Angeles-Style - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Luttenberg - WaarBenJij.nu

Filerijden: Los Angeles-Style

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Als de telefoon vanochtend gaat (want de wekker was weer eens niet voldoende), schieten de kinderen in de kleren en zijn nog altijd stipt om 8:30 bij het ontbijt. Vandaag is onze enige dag in Los Angeles, waar we dan ook gebruik van moeten maken. We hebben 4 bezichtigingen in de planning, beginnend bij de Santa Monica pier. Een bekende Pier met een pretpark, die zich uitstrekt in de Stille Oceaan. Tevens is Santa Monica een populair strand, waar wij vandaag gelukkig nog weinig van merkten. Als we aankomen in Santa Monica parkeren we de auto en wandelen richting de pier. We worden hier, op de boulevard, verwelkomd door een lekkere oceaanbries en fijne temperaturen.

Dan lopen we de Santa Monica Pier op, waar het rustiger is dan in San Francisco op Pier 39. Qua sfeer zijn we het erover eens dat dit een gezellige pier is. Na wat foto’s te hebben genomen van het rustige strand met de hoge golven, gaan we bij een Mexicaans restaurant wat drinken en even een klein hapje eten. Op de terugweg naar het pretpark (want ja, daar moeten we toch even van genieten) doneren we nog $2 aan een goede straatzangeres, die ons 2 Amerikaanse vlaggetjes meegeeft en een Hillary Clinton Sticker. Dan is het tijd om in de achtbaan te gaan. Nina en Thom, de waaghalzen die dat wel aandurven (zo indrukwekkend is de achtbaan niet), klimmen omhoog en stappen na eventjes te moeten wachten in de karretjes. Met een leuk uitzicht over de oceaan en LA maken ze vaart en genieten van de ‘thrill’. De achtbaan geeft je wel waar voor je geld, aangezien we een ‘encore’ kregen.

Terug aangekomen bij de auto is het tijd voor een 5-minutenritje naar Venice Beach, een ander bekend strand van LA waar ook de straatcultuur samenkomt. Even over de boulevard wandelen geeft al snel een andere impressie van LA: de invloed van de straatcultuur is hier goed terug te vinden. Toch is het een mooie boulevard, en na die een tijdje afgelopen te hebben besluiten we hamburgers te gaan lunchen. Helaas had het strand niet de impressie van een luxe strand en al gauw hielden wij het voor gezien.

Dan maar naar het volgende punt: Hollywood sign aan de andere kant van de stad. De navigatie ziet ons erg graag over Interstates, Highways en Routes (ofwel snelwegen) rijden en verzint dan ook de best mogelijke route naar Hollywood. Helaas denkt het verkeer daar anders over en ondanks het feit dat de Interstate 7 banen breed is, staat er alsnog een file. Daarom duurt het ook bijna anderhalf uur voordat we aangekomen zijn bij het Hollywood sign, na eerst van de ene file in de andere file te belanden. Helaas bleek de weg naar het Observatory dicht te zijn en het Hollywood bord onbereikbaar, wat Nina erg jammer vond. Dan maar verder naar de laatste sight: De Walk Of Fame.

Eenmaal aangekomen en geparkeerd stappen we uit en beginnen met gebogen hoofden aan de loop over Hollywood Boulevard. Nina vindt het jammer dat ze geen voor haar bekende sterren tegenkomt, terwijl Thom, Ingrid en Erik genoeg namen herkennen. Zo komen The Village People, Queen, Rin-Tin-Tin, Harrison Ford allemaal voorbij. De Walk of Fame heeft zo’n 2500 sterren, die we helaas niet allemaal konden zien en dus draaiden gauw weer om terug naar de auto. Ingrid en Erik deden nog een bakje koffie, maar Nina wilde graag nog een ‘bekende’ ster zien en vroeg Thom om mee te gaan. Op zijn advies sloegen ze een zijweg in en ja hoor, Michael Jackson’s ster lag daar. Nina tevreden en dus vervolgens met een boog weer teruggaan.

Na heel veel filerijden waren we terug bij het hotel, tijd voor Thom en Erik om de auto alvast weg te brengen. Helaas stond de file (op letterlijk elke snelweg) er nog steeds, dus Thom stelde voor om de parallelweg te nemen, achteraf een goed idee. Rijdend over S Sepulveda Blvd (bekend van de vliegtuispotters) komen we bij LAX-Airport, waar we de auto afleveren en een taxi terugnemen naar het hotel, waar we na een lange dag vol met files en drukte dan eindelijk weer aankomen. Morgen zoeken we de rust op, in onze laatste Amerikaanse bestemming: Yellowstone. Om daar te komen worden we om 3:30 wakker en vertrekt ons 1e vliegtuig (Los Angeles – Salt Lake City) om 7:10 Lokale tijd als DL2377. Daarna wachten we 3 uur en 45 minuten op Salt Lake om naar Bozeman te vliegen om 13:45 als DL4649, waar we dan om 15:08 lokale tijd (23:08 NL tijd) aankomen.

• 02 Augustus 2016 - 09:32

Bob Luttenberg:

Goedemorgen Jongelui,

Als ik dit verslag en andere verslagen lees dan krijg ik het idee dat als jullie terug zijn nog een vakantie in nederland er achteraan nemen. Ik wordt er alleen al moe van ik dit verslag lees dan daarheen dan dit, dan dat. maar toch geniet ervan.

Opa

• 02 Augustus 2016 - 23:11

Henk Hamminga:

Ik neem aan, dat op de sticker stond: Hillary for prison.
    Jullie vermaken je prima daar en de verslagen zijn leuk en soms ook heel herkenbaar.